이와 같이[{” attribute=””>NASA’s Artemis I mission to the Moon draws to a close, the Orion spacecraft is on its way back to Earth, with the planned splashdown on Sunday, December 11, fast approaching. When Orion is nearing its return to Earth, it will attempt the first skip entry for a human spacecraft. This maneuver is designed to pinpoint its landing spot in the Pacific Ocean.
During this skip entry, Orion will dip into the upper part of Earth’s atmosphere and use that atmosphere, along with the lift of the capsule, to skip back out of the atmosphere, then reenter for final descent under parachutes and splashdown. It’s a little like skipping a rock across the water in a river or lake.
“The skip entry will help Orion land closer to the coast of the United States, where recovery crews will be waiting to bring the spacecraft back to land,” said Chris Madsen, Orion guidance, navigation and control subsystem manager. “When we fly crew in Orion beginning with Artemis II, landing accuracy will really help make sure we can retrieve the crew quickly and reduces the number of resources we will need to have stationed in the Pacific Ocean to assist in recovery.”
연못에서 돌을 건너뛴 적이 있습니까? 우주선으로 이것을 한다고 상상해보세요. 록히드마틴이 제작한 오리온 우주선은 아르테미스 1호 임무를 마치고 지구로 돌아올 때 스킵 엔트리라고 불리는 전에 없던 유도 및 통제 기동을 시도한다. 이 기동은 보다 안전한 승무원 복구 작업을 위해 정확한 착륙 위치 지정을 가능하게 합니다.
Apollo 동안 우주선은 지구 대기권에 직접 진입한 다음 충돌하기 전에 해당 위치 외부에서 최대 1,725마일(1,500해리/2,880km)까지 이동할 수 있었습니다. 이 제한된 범위는 미 해군 선박이 바다의 여러 원격 위치에 주둔해야 했습니다. 스킵 엔트리를 사용하여 Orion은 진입 지점을 넘어 최대 5,524마일(4,800해리/8,890km)까지 비행할 수 있어 우주선이 더 정확하게 착륙할 수 있습니다. 건너뛰기 항목을 사용하면 결국 우주선이 달에서 언제 어디서 돌아오더라도 동일한 착륙 지점에 정확하고 안정적으로 착륙할 수 있습니다.
“우리는 캡슐에 항력이 거의 또는 전혀 없기 때문에 바깥쪽으로 건너뛰어 범위를 확장합니다. 항력이 거의 또는 전혀 없이 비행 범위를 확장합니다.”라고 Madsen은 말했습니다. “우리는 캡슐 리프트를 사용하여 우리가 얼마나 높은지 목표로 삼고, 그러므로 우리가 얼마나 멀리 건너뛰는지.”
스킵 엔트리의 개념은 아폴로 시대부터 있었지만 아폴로에 필요한 내비게이션 기술, 컴퓨팅 파워, 정확성이 부족했기 때문에 사용되지 않았다.
“저렴한 비용으로 보다 안정적이고 안전한 차량을 만드는 것을 목표로 아폴로 지식을 많이 가져와 Orion 설계에 적용했습니다.”라고 Madsen은 말했습니다. “이것은 Apollo보다 더 많은 기능을 제공하는 우리가 하고 있는 일 중 일부입니다.”
건너뛰기 항목을 사용하면 우주 비행사가 달 탐사 임무가 지구에 진입하는 동안 더 낮은 관성력을 경험할 수 있습니다. 하나의 높은 가속 이벤트 대신 각각 4g 적은 두 개의 휠리 이벤트가 있습니다. 스킵 도입으로 우주비행사들의 가속부하가 줄어들어 보다 안전하고 원활한 비행이 가능해진다.
가속 이벤트를 분할하면 열도 분할되는데, 이는 거의 5,000도를 견디는 우주선의 작은 업적이 아닙니다.[{” attribute=””>Fahrenheit (2,800 degrees Celsius) upon reentry, half as hot as the surface of the Sun. The heat the spacecraft will experience upon reentry will be split over two events causing a lower heat rate at both occurrences and ultimately making it a safer ride for the astronauts.
During Artemis missions, Orion will splashdown approximately 50 miles (43 nautical miles / 80 km) off the coast of San Diego, California, where rescue teams are close and can quickly recover the spacecraft. This quick recovery will make it safer for the astronauts. It will also be more cost-efficient than Apollo by eliminating the need for the Navy to deploy ships widely across the target ocean.
As an essential part of NASA’s Artemis program, the Orion spacecraft will fly on NASA’s first integrated test of its deep space exploration systems during Artemis I. The Space Launch System rocket will launch an uncrewed Orion on a mission to travel 40,000 miles beyond the Moon and then return to Earth.
“음악 팬. 매우 겸손한 탐험가. 분석가. 여행 괴짜. 익스트림 TV 전문가. 게이머.”
More Stories
Legionnaires는 이 특별한 럭셔리 기능과 연결된 두 개의 별도 크루즈를 타고 출발합니다.
120년의 성장 끝에 일본 대나무가 이제 막 꽃을 피우고 있는 것이 문제다.
SpaceX, 10월 30일 캘리포니아에서 20개의 Starlink 인터넷 위성 발사